Ostoskori

Sinulla ei ole tuotteita ostoskorissasi.

Boomerang Story

Skandinaavista tunnetta
ja tyyliä vuodesta 1976

Vuonna 1976 kaksi nuorta ja kokenutta yrittäjää, Peter Wilton ja Kenneth Andram, jättävät taakseen turvatut työuransa, luodakseen uuden tuotemerkin, joka kuvastaa sekä heidän intohimoaan laatuun ja käsillä tekemisen ammattitaitoon että myös heidän yhteisiä arvojaan. Uuden tuotemerkin nimen tulisi olla vahva ja yksinkertainen, mutta siihen tulisi liittyä myös selkeä symboli. Nimeksi valittiin Boomerang.

 

Ensimmäinen mallisto – kuten myöhemmätkin – oli klassisen skandinaavinen, meren ja luonnon innoittama. Ensimmäinen mallisto oli pienehkö ja yhtenäinen: yksivärisiä housuja, paitoja ja puseroita, sekoitettuina purjehdusraitoihin. Ei turhia koristeita tai pröystäilyä. Vahvuutena oli pikemminkin yksinkertaisuus ja ajattomuus, keskityttiin materiaaleihin ja laatuun. Tämä oli aate, joka määritteli tuotemerkkiä tulevaisuudessa. Aivan ensimmäinen mainoskampanja näytti perustajien suosikit, chinot ja pikeepaidat. Kampanja kuvattiin Tukholman saaristossa: ympäristössä, joka on aina ollut tärkeä Boomerangin sielulle ja itse tuotemerkille.

 

Vuosien kuluessa, ja yhtiön kasvaessa, olemme keskittyneet entistä enemmän kestävyyteen ja pitkän tähtäimen suunnitelmiin. Vuonna 1999 toimme markkinoille naisten malliston, jonka pääteemoina olivat sama yksinkertaisuus, kauneus ja ajattomuus. Vuosi 2008 oli tärkeä virstanpylväs, silloin lanseerasimme kestävän kehityksen filosofian, Boomerang Effektenin: aloitteen, joka mm. sisältää ajatuksen siitä, että asiakkaat voivat antaa vanhat Boomerangista ostamansa vaatteet takaisin myymälöihimme. Kiitoksena tästä asiakas saa 10 % alennuksen uudesta ostamastaan vaatteesta, ja vanhat vaatteet saavat uuden elämän Boomerang Homen materiaaleina – tai vaihtoehtoisesti myymme niitä eteenpäin Boomerang Vintage -tuotteina. Tämä on meidän tapamme hyödyntää maapallon resursseja ja olla myötävaikuttamassa siihen, että maailmassa ajateltaisiin asioita kestävän kehityksen kannalta.

 

Ilmeemme ja sielumme mallistoissamme on vuosien varrella pysynyt samana. Olemme edelleen uskollisia skandinaavisuudelle, arvoillemme ja meidän uskollemme ajattomuuteen ja laatuun. Toisaalta materiaalit, istuvuus, värit ja yksityiskohdat päivittyvät ja kehittyvät aina uuden sesongin mukaan. Se on filosofiamme, joka on tuonut meille monta uskollista asiakasta ympäri Skandinaviaa. Ja samalla kun kasvamme kansainvälisesti, pääsee yhä useampi ihminen tutustumaan Boomerangiin, meidän maailmaamme ja mallistoihimme.


You've selected Suomi

Are you from Yhdysvallat?
Click here to visit: Boomerangstore.us